Konfirmant i 2013? Velg Tentro konfirmasjon!

Tentro er et alternativ som du kan velge i stedet for å konfirmere deg kirkelig eller borgerlig. Opplegget bygger på den kristne lære i likhet med den norske kirkes undervisning, men er likevel et annerledes opplegg når det gjelder former og læringsmetoder.

Å velge tentro-konfirmasjonsundervisning innebærer ingen forpliktelse til andre aktiviteter enn selve undervisningen og turene. Det er heller ikke et krav om å være døpt eller å la seg døpe.

Tentro har en tydelig kristen profil, og det vil være ledere fra Tentro-menighetene som står ansvarlige for turer, undervisningskvelder og gruppesamlinger, men du er hjertelig velkommen til et år med tentro selv om du ikke tilhører en kristen sammenheng selv.

Tentro gjennomføres på et skoleår, med samlinger torsdager, hver 14. dag, samt to turer i løpet av året blant annet til London. Se på Årsplan på www.nbtentro.no for tidspunkt for undervisning, turer og felles dugnad. Viktig at det blir satt av tid til dette i god tid.

Påmelding for året 2012/2013 kan snart gjøres på http://www.nbtentro.no

Kategori: Ukategorisert · Tags:

Comments are closed.